Lukt het je om de zwarte bolletjes te tellen?

===============
Meer voorbeelden van gezichtsbedrog zien ?
>> Klik hier <<

Vakantiereis naar Thailand in januari 2007.

Reisverslag "Thailand" -- Alle foto's bekijken? >> Klik dan hier <<

Dag 1
Vlucht van Amsterdam naar Bangkok per Royal Jordanian met een overstap in Amman.
Vluchtroute, vluchtduur en soort vliegtuig Amsterdam naar Amman >> Klik hier <<
Vluchtroute, vluchtduur en soort vliegtuig Amman naar Bangkok >> Klik hier <<
Stoelindeling Airbus A320-200  >> Klik hier <<
Stoelindeling Airbus A340-200  >> Klik hier <<

Dag 2
Na aankomst in de Thaise hoofdstad Bangkok (tijdsverschil + 6 uur) volgt de transfer naar het hotel.
Wij werden ondergebracht in het Tongtara hotel net iets buiten het centrum. Dit was een goed hotel. De rest van de dag waren we vrij om alvast op verkenning te gaan in Bangkok oftewel de Stad der Engelen zoals de Thaise bevolking haar hoofdstad ook wel noemt. Wolkenkrabbers en tempels bepaalden het beeld van de stad als je uit het raam van je kamer keek. Onze kamer had uitzicht op de Chao Praya rivier.

Dag 3
We brachten een bezoek aan China Town, een totaal andere wereld. Hier hebben we door de zeer nauwe steegjes, langs theehuizen en kleine, overvolle winkeltjes gewandeld ook hebben we een kijkje genomen op de Chinese Food market. Vervolgens zijn we naar het grootste en oudste tempelcomplex van Bangkok, de Wat Pho gegaan. Je ziet daar onder meer de prachtige mozaieken, gouden versieringen en de 47 meter lange en 5 meter hoge liggende boeddha. Ook hebben we een boottocht met een longtailboat gemaakt op de Chao Praya rivier met een bezoek aan de Wat Arun en het grote paleis en de smaragden boeddha bezocht. Met een longtailboat werden we teruggebracht naar het hotel.
's-Avonds zijn we met een taxi naar het centrum van Bangkok gegaan, een ritje gemaakt met de skytrain en heel veel bekeken.

Dag 4
Met de bus en een longtailboat zijn we naar de andere kant van de Chao Praya rivier gebracht. Van hieruit hebben we een fietstocht door Bangkok gemaakt. Tijdens deze tocht kwamen we nauwelijks auto's tegen. Het grootste deel van de tocht ging door een oase van rust. We fietsten dwars door kleine typisch Thaise woongemeenschappen met houten woningen.
We zagen heel veel bloemen (zoals orchideeen), bananen- en palmbomen en verscholen tempeltjes. Overal waren de mensen erg vriendelijk. We hadden het idee dat wij bij wijze van spreken de attractie waren.
's-Avonds zijn we weer op eigen gelegenheid met een taxi naar het centrum van Bangkok gegaan, hebben de hoogste toren van Bangkok het Baiyoke sky hotel bezocht (84ste verdieping) een tocht gemaakt met de skytrain en heel veel bekeken.

Naar boven

Dag 5 - Reisafstand ca. 150 km.
Transfer met de bus naar Kanchanaburi aan de River Kwai. We bezoeken deels per longtailboot, de grootste drijvende markt in Thailand.
Het is leuk om te zien hoe vanuit talloze smalle bootjes allerhande waar aan de man gebracht wordt. We bezoeken de brug (nep, want de echte brug is er niet meer) en de erebegraafplaats waar 1896 Nederlanders begraven liggen, die in de Tweede Wereldoorlog te werkgesteld waren aan de spoorweg. Het laatste stuk van de reis gaat per longtailboat over de River Kwai (vanaf Kanchanaburi naar het Baan Suan Fon Hotel) . Prachtige tocht met supersnelle boten.
's Middags lekker bij het zwembad gelegen.
Avonds een diner op een raft dat werd getrokken door een longtailboat.

Dag 6
Met de bus worden we stroomopwaarts gebracht om vervolgens met een bamboe vlot de de River Kwai af te zakken. Hierna volgt een safaritocht per olifant. De rest van de middags lekker bij het zwembad gelegen.

Dag 7 - Reisafstand ca. 185 km.
Transfer met de bus naar het station van Kanchanaburi voor een treinrit naar Bangkok deze treinrit gaat deels over de beruchte dodenspoorweg.
Vervolgens rijden we door naar het U-Thong Inn hotel in Ayutthaya. Ayutthaya was vroeger de oude hoofdstad van het Koninkrijk Siam.
Eens was Ayutthaya een der machtigste steden van heel Azie. De plaats telde in zijn glorietijd zelfs meer inwoners dan Londen in diezelfde periode. De stad stond volgebouwd met tempels en paleizen en ook thans maakt de schoonheid en grandeur op elke bezoeker nog een grote indruk. Al snel zal het duidelijk zijn waarom de stad door Unesco is uitgeroepen tot "World of Heritage", want vele bezienswaardigheden zijn van onschatbare waarde. We zien hier de 3 pagoden en de Wat Sri Samphet tempel met zijn ernaast gelegen ruinecomplex .
's-Avonds maken we per "fiets taxi" onder begeleiding van de politie een rondrit door het oude Ayutthaya.

Naar boven

Dag 8 t/m 13 - Reisafstand ca. 335 km.
's-Morgens volgt eerst een boottocht door Ayutthaya. Via de overblijfselen van het paleis van Koning Narai in Lopburi en de Wat Phra Phuttanabat (een tempel met een voetafdruk van Boeddha) in Saraburi rijden we naar Hotel Thai Garden Resort in de badplaats Pattaya.

Het Thai Garden Resort beschikt over een grote tropische tuin met prachtig zwembad, overdekt zwembad en een gezellig restaurant (met Thaise en westerse gerechten voor zeer acceptabele prijzen). Dit resort is een van de weinige plekken in Thailand waar je naast de prima Thaise keuken ook terecht kunt voor een portie echte bitterballen of voor een kroket met friet. Naast dit alles beschikt het resort over een keurige en bijzonder gezellige pub, waar je elke avond kunt genieten van een goede internationale band (geen overlast op kamers). Het resort is rustig gelegen, op ongeveer 2,5 kilometer van het centrum en ongeveer 700 meter van het zandstrand. De kamers waren voorzien van douche en toilet, televisie (met de wereldomroep), telefoon, koelkastje, kluisje, airconditioning en terras. Pattaya heeft genoeg te bieden om 6 dagen te genieten.
We hebben vanuit Pattaya ook nog met een speedboot een bezoek gebracht aan "Koh Larn". Dit is een klein eilandje voor de kust van Pattaya.
De twee uur durende Thaise massage die we gehad hebben is ook een aanrader voor iedereen die Thailand bezoekt. Tevens hebben we het mooie eiland "Koh Samet" bezocht. Midden op zee kreeg onze veerboot een aanvaring met een vissersboot die hierdoor zonk. Ten gevolge van deze aanvaring moesten we midden op zee overstappen op een andere boot die daardoor wel erg "vol" was.

Dag 14 - Reisafstand ca. 160 km.
Transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam (wederom met overstap in Amman). Met mooie herinneringen keren we huiswaarts.

Dag 15
Aankomst in Nederland (tijdsverschil - 6 uur).

Webdesign : Awake Advies op Maat

Op deze site tref je info over de volgende onderwerpen aan: animated gif's, Henk's javascripts, Henk's website Haaksbergen, Handige links, Spelregels klootschieten, Uittreksel BOA leerstof, Tweaks, tips en trucs Windows 7, Tips en trucs voor Windows XP, Word, HTML geintjes, Orgasme test......, Leuke spelletjes, Laserbehandeling van mijn ogen, Partner links, Yamaha XT 600, Starthulp voor de auto, Onderhoud over .... Clio resetten, Onderhoud over .... Megane resetten, Onderhoud over .... Astra resetten, Onze vakantiereizen en gereden routes, Onze vakanties en de gereden routes 2004 - 1992, Campinggidsen, Fietsroute rond Haaksbergen, Het weer in Haaksbergen, Lijstje niet vergeten mee te nemen, Caravan rijden, Controlepunten caravan rijden, Verkeersbureaus in Europa, Informatie over Curacao, Info Brazilie, Bezienswaardigheden in Londen, Bezienswaardigheden en info Cuba, Bezienswaardigheden in Rome, Bezienswaardigheden in Tenerife, Bezienswaardigheden in Zuid-Spanje, Bezienswaardigheden in de Algarve Portugal, Info Thailand, Reisverslag Thailand, Fotos rondreis Thailand, E-mail, Sitemap, Gezichtsbedrog 1, Gezichtsbedrog 2, Gezichtsbedrog 3, Gezichtsbedrog 4, Gezichtsbedrog 5, Gezichtsbedrog 6, Gezichtsbedrog 7, Gezichtsbedrog 8, Gezichtsbedrog 9, Gezichtsbedrog 10, Gezichtsbedrog 11, Gezichtsbedrog 12, Gezichtsbedrog 13, Gezichtsbedrog 14, Gezichtsbedrog 15, Gezichtsbedrog 16, Gezichtsbedrog 17, Gezichtsbedrog 18.